학사/대학원 과정생 GLS 졸업요건충족현황 사정결과 확인 및 2020-1학기 수강신청/등록 안내
- 박인붕
- 2020-02-05
[Notice][필독] 학사/대학원 과정생 GLS 졸업요건충족현황 사정결과 확인 및 2020-1학기 수강신청/등록 안내(성균관대학교)
안녕하세요? 성균관대학교입니다.
아래와 같이 안내사항을 말씀드립니다.
- 아 래 -
2020년 2월 졸업/수료대상자는
2020. 2. 7.(금)까지 반드시 GLS 졸업요건충족현황조회 및 단계별졸업요건충족현황조회 에서
"졸업가능여부"를 확인하시기 바랍니다.
확인 후 이상이 있으면 학사바로센터(1811-8585)로 확인 즉시 연락주시기 바랍니다.
(단, 졸업사정결과는 확정된 것이므로 결과에 대한 변경은 불가하고 확인만 가능합니다.)
<졸업요건충족현황조회 확인 방법>
GLS > 학적/개인영역 > 졸업자가진단 > 졸업요건충족현황조회/단계별졸업요건충족현황조회
더불어 학위증서는 GLS내의 국문/영문 성명 기준으로 1회만 발급되므로 본인의 국문/영문 성명이 올바르게 입력되어 있는지 확인하시고 2020. 2. 7.(금)까지 반드시 입력 및 수정 신청하시기 바랍니다.
< 국문/영문성명 확인 및 입력방법>
- 확인: GLS > 학적/개인영역 > 학적/신상정보 > 학적정보조회
- 수정: GLS > 학적/개인영역 > 학적/신상정보 > 학적부기재사항변경신청
(※ 국문/영문 성명은 공식적인 신분증을 통해 확인된 내용에 대해서만 변경가능하며, 수정 요청 시 주민등록증, 여권, 외국인등록증 등 증빙서류를 사진 또는 스캔파일로 첨부해야 함)
▶ 2020년 2월 졸업대상자가 아닌 분들도 본인의 국문/영문성명을 확인하시고 잘못되어 있는 경우 수정하시면 됩니다.
▶ 졸업사정 탈락으로 인하여 추가 등록이 필요한 학생은 아래 일정에 맞추어 수강신청과 등록금 납부 절차를 진행하시면 됩니다.
▶ 수료자의 경우 추가 등록 및 수업 참여가 불가하며, 나머지 졸업요건이 모두 충족하는 학기의 졸업일에 졸업하게 됩니다.
□ 2020학년도 1학기 수강신청 일정
학위구분 | 등록예정학기수 | 수강신청 일정 | 강좌 구분 |
학사과정 | 3~4학기 | 2. 14.(금) | 오프라인 강좌 |
5~6학기 | 2. 17.(월) | ||
7학기 이상 | 2. 18.(화) | ||
3~4학기 | 2. 19.(수) | 온라인+오프라인 전체강좌 | |
5학기 이상 | 2. 20.(목) | ||
신/편입생 1~2학기 | 2. 21.(금) | ||
Inbound 교환학생 | 2. 13.(목)~2. 21.(금) ※ 주말·공휴일 제외 | 온라인+오프라인 전체강좌 | |
대학원과정 |
※ 수강신청/수강삭제 가능시간: 10:00~23:00
※ 수강신청 불가기간: 토/일요일, 공휴일
□ 2020학년도 1학기 등록 일정
1. 등록기간
[일반등록]
- 1차: 2020. 2. 21.(금) ~ 2. 27.(목)
- 최종: 2020. 3. 2.(월) ~ 3. 10.(화)
[분할납부]
- 신청: 2020. 2. 17.(월) ~ 2. 19.(수)
- 1차 납부: 2020. 2. 21.(금) ~ 2. 27.(목) / 2020. 3. 2.(월) ~ 3. 10.(화) <2회/4회 분할납부 공통>
- 2차 납부: 2020. 3. 30.(월) ~ 4. 1.(수)
- 3차 납부: 2020. 4. 20.(월) ~ 4. 22.(수) <2회 분할납부자의 2차분 납부기간>
- 4차 납부: 2020. 5. 11.(월) ~ 5. 13.(수)
[초과등록]
- 감면신청: 신청 없음(수강신청 확정 학점으로 자동 감면 처리)
- 초과등록대상자 납부: 2020. 3. 12.(목) ~ 3. 13.(금)
□ 학사바로센터 연락처
1811-8585(바로바로), 1811-7558(SKKU)
(평일 09:00~12:00, 13:00~17:00)
감사합니다.
[Must-read] Check results of inspection for graduation requirements fulfillment of bachelor/graduate school students via GLS & Notice of course registration/enrollment in 2020-1st semester (SKKU)
Greetings from SKKU!
Please let us give you the following instructions regarding graduation and enrollment in this fall semester as below.
- below -
Those who are expected to graduate / complete all courses on February, 2020 must check ‘Whether you can graduate or not’ via Status of Fulfilling Requirements for Graduation menu on GLS by Feb. 7th(Fri), 2020.
If you have a problem or question, please contact the office of Academic services (Tel.1811-8585) immediately.
(However, the result of graduation has already been confirmed, so that you cannot change the result. You can only check it.)
<How to check graduation requirements fulfillment status>
: GLS > Academic Status/Personal Area > Self Check-up for Graduation > Status of Fulfilling Requirements for Graduation (Undergraduate / Graduate)
In addition, the certificate of an academic degree is issued only once based on your Korean/English name on the GLS, so please make sure that your Korean/English name is correctly entered. If not, it is necessary to enter(or revise) your name correctly by Feb. 7th(Fri), 2020.
< How to check and enter Korean/Engllish name >
- Check: GLS > Academic Status/Personal Area > Academic Status/Personal Information > Check-up of School Register
- Correction: GLS > Academic Status/Personal Area > Academic Status/Personal Information > Change of School Register Information
(※ ID card such as identification card, passport and alien registration card must be attached when requesting correction)
▶ Even if you are not eligible for graduation in February 2020, you need to check your Korean/English name and correct it if it is wrong.
▶ Students who need additional registration due to unfulfillment for graduation requirements credits should register for courses and pay tuition according to the schedule below.
▶ Completed students are not allowed for additional registration or taking courses, and will graduate on the graduation day of the semester when all the remaining graduation requirements are met.
□ 2020-1 Course registration period
Degree | Number of Semester Expected to Register | Assigned Date | Courses |
Undergr aduate School | 3~4 | 2. 14.(Fri) | Offline courses |
5~6 | 2. 17.(Mon) | ||
7 or more | 2. 18.(Tue) | ||
3~4 | 2. 19.(Wed) | All Courses(On/Offline) | |
5 or more | 2. 20.(Thu) | ||
New/Transfer Students 1~2 | 2. 21.(Fri) | ||
Inbound Exchange Students/ Graduate School | 2. 13.(Thu)~2. 21.(Fri) ※Except holiday and weekend | All Courses(On/Offline) |
※ Available hours for adds/drops (course change): 10:00 ~ 23:00
※ Except holiday and weekend
□ 2020-1 Academic Year Payment Period
1. (1st Registration Period) 2020. 2. 21.(Fri) ~ 2. 27.(Thu),
(2nd Registration Period) 2020. 3. 2.(Mon) ~ 3. 10.(Tue)
2. Application for Tuition Deferred Payment Plan for Spring Semester: 2020. 2. 17.(Mon) ~ 2. 19.(Wed)
1) 1st Installment of Tuition Deferred Payment Plan for Students who applied for two or four equal payments : 2020. 2. 21.(Fri) ~ 2. 27.(Thu) / 2020. 3. 2.(Mon) ~ 3. 10.(Tue)
2) 2nd Installment of Deferred Payment Plan for Students who applied for four equal payments : 2020. 3. 30.(Mon) ~ 4. 1.(Wed)
3) 3rd installment of Deferred Payment Plan for Students who applied for four equal payments [2nd Installment of Deferred Payment Plan for Students who applied for two equal payments] : 2020. 4. 20.(Mon) ~ 4. 22.(Wed)
4) Final Installment of Tuition Deferred Payment Plan for Students who applied for four equal payments: 2020. 5. 11.(Mon) ~ 5. 13.(Wed)
3. Extra semester Enrollment: Tuition varies according to the - credits registered.
Separate payment period will be given after course ADD & DROP period.
- Registration Period: 2020. 3. 12.(Thu) ~ 3. 13.(Fri)